بهترین انیمیشن های تاریخ سینما

این نوع از انیمیشن یکی از قدیمی ترین اشکال آن در فیلم است. به گزارش ایرنا، مرتضی احمدوند درباره مستند انیمیشن کاغذپارهها به کارگردانی بهزاد نعلبندی که از یکم بهمن ماه در سینماهای هنروتجربه روی پرده رفته است، عنوان کرد: من کم و بیش در جریان ساخت این اثر بودم تا اینکه فرصت تماشای آن برایم فراهم شد و این مستندانیمیشن را در سینما دیدم. وی ادامه داد: کارگردان انتخاب خوبی را برای اکران اثر خود داشته است، چراکه موسسه هنروتجربه در این سالها به مکانی جذاب برای اکران آثار متفاوت تر از سینمای بدنه تبدیل شده است و از سوی دیگر این فیلم هم دارای هنر بود و هم پر از تجربههای جذاب است. از سوی دیگر، ̎کنت منسلی̎ (مک دانلد)، مأمور دولت، که پی برده مهاجمی ناشناس به آن محل آمده، تلاش میکند او را بیابد. از سوی دیگر کاغذپارهها داستان دارد و اجماعی از آنچه که در سینما وجود دارد، در این اثر قابل مشاهده است. خلاصه داستان: کورالین نیز یکی دیگر از انیمیشن ها در لیست انیمیشن برتر دنیا جا دارد. کورالین با تلاش فراوان دریچه را باز می کند و متوجه می شود که آن سمت دریچه یک زندگی رویایی و ایده آل، که همیشه حسرت آن را داشت، در انتظارش است، غافل از اینکه…

احمدوند افزود: اگرچه بدین شکل کار کردن سخت و کیفیت حاصل شده متفاوت از کار تیمی است اما باید بگویم ایده اولیه کار بسیار خوب است و همین که کارگردان پروژه را به سرانجام رسانده و پشت آن ایستاده است، جای تبریک دارد. انیمیشن کاری سخت و زمان بر بوده است، گفت: اینکه بهزاد نعلبندی علاوه بر کارگردانی اثر، نویسندگی، طراحی و ساخت عروسک و آکسوسارها، استوری برد، انیماتور، کامپوزیت، تدوین و تهیه کنندگی را نیز برعهده داشت، ارزشمند و به نوعی یک رکورد محسوب میشود. وی افزود: از آنجا که موضوع قصههای این انیمیشن در بستر مسائل و چالشهای اخلاقی و انسانی شکل گرفته بنابراین مضامین و ساختار روایی ومحتوایی آن بدون زمان و مکان است و به دورهی تاریخی خاصی تعلق ندارند. زرین آبادی افزود : در این مجموعه ، شخصیتهای آن به گونه ابر قهرمان شکل نگرفته اند و سعی شده آموزههای اخلاقی در لفافه و در بستر مضامین طنازانه روایت شود و شخصیتهای آن قابلیت حرکت و چرخش بهتر و بیشتری دارند. همچنین بهتر است اثر هنری را فارغ از این مساله ببینیم چرا که هنرمند راه حلی برای مسایل اجتماعی ارایه نمیدهد و متخصص در این زمینه نیست. وی با اشاره به این که در قسمت جدید این مجموعه سعی کردیم از همان فضا و شخصیتهای مانوس و آشنا برای مخاطب استفاده کنیم افزود :در سری جدید از نظر تکنیکی و پردازش مدلها ارتقاء پیدا کردیم ، به گونهای که شخصیت های آن قابلیت حرکت و چرخش بهتر و بیشتری پیدا کردهاند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،نویسنده و کارگردان این برنامه گفت : قسمت جدید این مجموعه در ۱۱ قسمت در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه یک پخش خواهد شد. در انیمیشن سه بعدی، انیماتور از یک برنامه برای جابجایی قسمت های بدن شخصیت استفاده می کند. در جشن تولد ۱۰۱۸ سالگی میویس، نا خواسته پسر جوانی به نام «جان» وارد هتل ترانسیلوانیا می شود و… او هتل ترانسیلوانیا را در میان جنگل های پرپشت و خوفناکی که هیچ انسانی جرات داخل شدن به آن را ندارد، برای تمامی هیولا های دنیا برپا می کند. او در منزل دریچه ای پیدا می کند که سال های زیادی از باز شدن آن می گذرد. او ابتدا روابط خوبی با آنها ندارد ولی کمکم به بچهها علاقهمند میشود. مهم نیست طرفدار شخصیت مرد عنکبوتی هستید یا نه، یا اصلا علاقهای به شخصیتهای ابرقهرمان دارید یا (متاسفانه) آنها را بچگانه میدانید؛ انیمیشن مرد عنکبوتی را از دست ندهید، زیرا با یک شاهکار طرف هستید. با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت. گرو تبهکاری است که با شنیدن خبر دزدیده شدن هرم بزرگ جیزه تصمیم میگیرد تا برای تحت تأثیر قرار دادن رئیس بانکی که از آن برای کارهایش وام میگیرد، ماه را بدزدد.

داستان انیمیشن، رابطهی دوستی عجیب یک ماموت و تنبلی زمینی را نشان میدهد که در مسیرشان با مادری برخورد میکنند که در حال غرق شدن است و تنها موفق میشود نوزادش را نجات دهد و به آن دو بسپارد. در این تکنیک فرایند خشک شدن آهسته رنگ روی بوم شیشه ای به انیماتور این اجازه را می دهد تا صحنه های متفاوتی خلق کند و همزمان از آنها عکس بگیرد. او تصمیم میگیرد که آزاد باشد و مسیر زندگیش را خودش انتخاب کند پس مراسم را به هم میزند و برای اینکه از دست مادر و پدرش عصبانی بود پارچه ای که عکس او و برادرانش و مادر و پدرش روی آن است ، پاره می کند … سِل انیمیشن: سل در واقع صفحهٔ شفافی است که می تواند از جنسهای مختلف ساخته شود که از آن جمله شیشه طلق، نایلون و فیلم خام رادیولوژی و هستند ولی طلقای نایلونی که هم سبک انعطاف پذیر نشکن و کم خطر و قابل بازیافت و ارزان قیمت تر هستند مناسبترین گزینه اند. این فعال عرصه تجسمی با اشاره به اینکه کاغذپارهها یک فیلم عمومی و برای سرگرمی نیست و سطح قابل قبولی از حساسیت هنری در آن مشاهده میشود، اظهار داشت: کاری خلاقانه در این اثر انجام شده است، به گونه ای که می توان ردپای هنرهای تجسمی را در آن مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید