۳۵ انیمیشن خندهدار که نباید از دست بدهید! – زومجی

به گزارش ایرنا، مرتضی احمدوند درباره مستند انیمیشن کاغذپارهها به کارگردانی بهزاد نعلبندی که از یکم بهمن ماه در سینماهای هنروتجربه روی پرده رفته است، عنوان کرد: من کم و بیش در جریان ساخت این اثر بودم تا اینکه فرصت تماشای آن برایم فراهم شد و این مستندانیمیشن را در سینما دیدم. او هتل ترانسیلوانیا را در میان جنگل های پرپشت و خوفناکی که هیچ انسانی جرات داخل شدن به آن را ندارد، برای تمامی هیولا های دنیا برپا می کند. او در کودکی ناخواسته موجب صدمه به سر خواهر کوچکتر خود، «آنا» می شود و پس از آن به توصیه جادوگر، پادشاه روابط السا با دیگران را محدود می کند. بافت انیمیشن حسی شبیه نقاشیهای آبرنگ دارد و صحنهها با توجه داستان و هیجان یا سکونی که در آن دیده میشود، میتوانند بسیار شلوغ و گاهی بسیار ساده و بدون جزییات باشند. احمدوند افزود: اگرچه بدین شکل کار کردن سخت و کیفیت حاصل شده متفاوت از کار تیمی است اما باید بگویم ایده اولیه کار بسیار خوب است و همین که کارگردان پروژه را به سرانجام رسانده و پشت آن ایستاده است، جای تبریک دارد. او در منزل دریچه ای پیدا می کند که سال های زیادی از باز شدن آن می گذرد.

اما تنها راه برای بودن در کنار او این که به آدمیزاد تبدیل شود تا روی خشکی زندگی کند. طراحی خاصی که هم از تکنیک دوبعدی و هم سهبعدی استفاده کرده است، در هیچ اثر دیگری دیده نمیشود و استفاده از رنگآمیزی جذاب در آن، انیمیشن را دو برابر زیباتر میکند. بیتردید این یکی از هوشمندانهترین و خلاقانهترین ایدههائی است که ممکن است برای ساخت یک نقاشی متحرک بلند سینمائی به ذهن کسی خطور کند. درون و بیرون یا پشت و رو یک پویانمایی رایانهای سه بعدی، کمدی-درام و ماجراجویی به کارگردانی پیت داکتر است. خلاصه داستان: «پرنسس السا»، دارای قدرت خارق العاده ای است که با استفاده از آن می تواند برف و یخ به وجود آورد. پروژهای که در آن شاهد حضور بازیگری پرانگیزه بودیم که ایدههایش اغلب با گرمترین تشویقهای یک کارگردان مواجه میشد و همین مسئله این همکاری را به مراتب درخشانتر کرده بود. کورالین با تلاش فراوان دریچه را باز می کند و متوجه می شود که آن سمت دریچه یک زندگی رویایی و ایده آل، که همیشه حسرت آن را داشت، در انتظارش است، غافل از اینکه… انتظار میرود تعدادی پروژهی ترکیبی هم به زودی ساخته شود، از جمله یک فیلم «پلنگ صورتی» (Pink Panther) و یک فیلم «هلو کیتی» (Hello Kitty) و همچنین دنبالههای «کارآگاه پیکاچو» و «سونیک خارپشت» (Sonic the Hedgehog) که نشان میدهد این سبک فیلمها هم طرفداران خاص خود را دارند و هم قرار نیست به این زودیها از عرصهی تصویر خارج شوند.

زرین آبادی گفت: در روایت داستانهای این مجموعه سعی شده نبرد جبهه خیر و شر در قالب شخصیتهای ملموس و آشنا با مخاطبان ایرانی، یعنی پهلوانان و جوانمردان در نظر گرفته شود و همچنین این انیمیشن با قرار دادن داروغهی ظالم، زورگو و مستبد درمیان روایتهای خود ضمن ایجاد تعلیق و پر کشش کردن قصهها در نظر دارد پیامهای اخلاقی، معنوی و کاربردی بسیاری را به مخاطب منتقل کند. همچنین بهتر است اثر هنری را فارغ از این مساله ببینیم چرا که هنرمند راه حلی برای مسایل اجتماعی ارایه نمیدهد و متخصص در این زمینه نیست. این فعال عرصه تجسمی با اشاره به اینکه کاغذپارهها یک فیلم عمومی و برای سرگرمی نیست و سطح قابل قبولی از حساسیت هنری در آن مشاهده میشود، اظهار داشت: کاری خلاقانه در این اثر انجام شده است، به گونه ای که می توان ردپای هنرهای تجسمی را در آن مشاهده کرد. خلاصه داستان: این نسخه از انیمیشن سیندرلا را خود را در میان ۵۰ انیمیشن برتر دنیا قرار داده است. این تکنیک در ابتدای راه بدین لحاظ مورد اهمیت، توجه و کاربرد گسترده قرار گرفت که این امکان را در اختیار فیلمسازان قرار می داد که بازیگران را در کنار کاراکترهای نقاشی شده قرار دهند و در واقع بلیط ورود کارتونها به دنیای واقعی بود و نیز در پروژه های انیمیشن محض باعث افزایش قابل توجهی در سرعت تولید می شد و بلیط ورود صنعت انیمیشن به بازار درآمد و پول بود دیگر نیازی نبود که فضاهای پس زمینه یا بک گراند بارها و بارها طراحی شوند، به عنوان مثال در پلان های تعقیب و گریز یک بک گراند (دارا یا فاقد حرکت) طراحی شده و کاراکترهایی که در تعقیب هم بودند یک به یک از روی این بک گراند با رعایت سیکل حرکتشان عبور داده می شدند یا زمانی که حرکتی در چند پلان یکسان بود طراحی های انیماتور یا پویانما تنها برای یک مرتبه روی طلق شفافی به نام سل (طلق) ترسیم می شدند و دیگر نیاز نبود که کپی شوند و بارها استفاده می شدند.

متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. تهران (پانا) – یک هنرمند عرصه هنرهای تجسمی با اشاره به انیمیشن «کاغذپارهها» گفت کاری خلاقانه در این اثر انجام شده است، به گونهای که میتوان ردپای هنرهای تجسمی را در آن مشاهده کرد. نگاهی به رهبری لی بانگ وون که در پایان سلسله گوریو امپراتوری چوسان را بنا کرد ، درست زمانی که نظم باستانی گوریو نابود و نظام جدید چاسون ایجاد شد. روزی پدر بل در راه بازگشت به منزل توسط دیو ترسناکی اسیر می شود. در حالیکه حس بد ̎چیهیرو̎ نسبت به آن محیط ادامه دارد، پدر و مادرش یک غذاخوری خالی پیدا میکنند که از درونش بوی غذاهای تازه میآید. روسیه در اقدامی عجیب برای توضیح حمله به اوکراین به کودکان انیمیشنی منتشر کرده است و دلایل این حمله را بیان کرده. مجید اسماعیلی, متولد دهه ۵۰ اهل ایران، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی و مهندسی برق، تهیه کننده ، كارگردان ، دستيار اول كارگردان ، برنامه ريز ، دستيار دكور و صحنه ،دستيار صحنه و لباس و نوازنده ایرانی و استاد دانشگاه است که از دهه ۸۰ تاکنون در عرصه تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی و کارگردانی و انیمیشن سازی در سینما و تلویزیون ایران مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید