بهینه سازی سایت برای Browser Compatibility Testing

12 ابزار برتر تست سرعت سایت برای بهبود سئو و تجربه کاربری سئو سولوشن

گوگل توصیه می کند تمام فایل های جاوا اسکریپت را با حجم بیش از ۴۰۹۶ بایت کوچک کنید و حداقل ۲۵ بایت را حذف کنید تا تفاوت قابل توجهی در زمان بارگذاری صفحه ایجاد شود. میزبان های وب متوسطی که خدمات مقرون‌به‌صرفه می‌فروشند، با میزبانی هزاران وب‌سایت در نمونه‌های منفرد، سودآوری خود را به حداکثر می‌رسانند. سرورهای بهینه نشده که هزاران وب‌سایت عمومی را روی یک پشته سرور اجرا می کنند، مضر هستند. مخصوصاً برای وب‌سایت‌های تجاری اینترنتی که افزایش غیرقابل کنترل ترافیک وب، محتوای چندرسانه ای و فایل های بزرگ وب‌سایت برخی از ویژگی های آنها می باشند. اگر کد گذاری قالب و سایتتان به صورت استاندارد و با کیفیت باشد، پس در نتایج مختلف، سایتتان تغییری پیدا نکرده و به صورت یکسان نمایش داده شده است.

از آنجا، می‌توانید زمان بارگذاری وب‌سایت را برای هر منبع بررسی کنید و این کار به تجزیه‌وتحلیل اینکه کدام یک بیشتر طول می‌کشد کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آشنایی با نسخه جدید GTmetrix را مطالعه کنید. جالب است بدانید که جی تی متریکس همچنین گزارش خوبی از تست عملکرد وب سایت نیز به شما می‌دهد. آنها می توانند به شما کمک کنند بدون نیاز به باز کردن صفحه وب دیگری و سپس قراردادن آدرس در وب سایت دیگر، به سرعت مشکلات را در همان لحظه شناسایی کرده و راه رفع مشکل را مشاهده کنید. پس باید بگیم که اگه دنبال یه ابزار خوب و مناسب برای تست سرعت سایت هستین، pageScoring بهترین گزینه است.

تجربه کاربری، یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها است. با Usability Test و بهبود سایت، می‌توانید نرخ کلیک (CTR) را افزایش داده، نرخ پرش را کاهش دهید و تجربه بهتری برای کاربران فراهم کنید. بااین‌حال، برنامه‌های پریمیوم وجود دارد که مکان‌های سرور آزمایشی اضافی، آزمایش دستگاه تلفن همراه و گزارش white-label را ارائه می‌دهند. در اینجا ما لیستی از ۱۰ تا از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را فراهم کرده‌ایم تا به شما در انتخاب مناسب کمک کنیم. ابزار Pagelocity برای تست سرعت وبسایت یه روش منحصر به فرد دیگه‌ای نسبت به بقیه ابزار‌ها ارائه میده.

حال نوبت آن رسیده که مسیر ارزیابی را به شما نشان داده و معتبرترین ابزارهای تست سرعت سایت را معرفی کنیم. اگر اقدامات خاصی برای بهینه سازی سایت خود انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید، با استفاده از ابزارهای رایگان تست سرعت سایت می‌توانید از وضعیت فعلی وب‌سایت خود مطلع شوید. اول اینکه، وب‌سایت‌های کند تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهند و باعث می‌شوند مشتریان بالقوه قبل از انجام خرید، سایت را ترک کنند. دوم اینکه، تاخیر در بارگذاری صفحات، به ویژه در مراحل حساسی مانند تسویه حساب، می‌تواند باعث سردرگمی و ناامیدی کاربران شود و آنها را از تکمیل فرآیند خرید منصرف کند. سوم اینکه، سرعت پایین سایت بر اعتبار و حرفه‌ای بودن برند شما تاثیر منفی می‌گذارد و ممکن است مشتریان را به سمت رقبای سریع‌تر سوق دهد. با استفاده از این ابزارها و رعایت نکات مطرح شده، می‌توانید سایت‌های ریسپانسیو و با کیفیتی طراحی کنید که در تمامی دستگاه‌ها به درستی نمایش داده شوند و تجربه کاربری بهتری ارائه دهند.

استفاده از تمام فضای کدنویسی موجود، حذف فضاهای اضافی، تورفتگی و فاصله خطوط در حالی که خوانایی کد حفظ می شود، اندازه کلی هسته وب سایت و فایل های فرانت اند را کاهش می دهد. برای وبسایت هایی که قبلاً بدون این استراتژی توسعه یافته اند، ترکیب ریکوئست های متعدد سرور (برای HTML، جاوا اسکریپت و CSS) به صورت تکی به طور مؤثری میزان قابل توجهی از زمان را بارگذاری صفحه کاهش می‌دهد. همان طور که انتظار می رفت تا سال ۲۰۱۹ اشتراک جهانی گوشی های هوشمند از مرز ۲٫۷ میلیارد فراتر رفت و در این سال ۸۳ درصد از کاربران اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشتند. ۳۰ درصد از ترافیک وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۶ از طریق تلفن همراه بوده است و این تعداد با افزایش تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند همچنان به طور تصاعدی در حال افزایش است. به نظر می رسد که دستگاه های تلفن همراه با ۲٫۳۲ میلیارد اشتراک تلفن های هوشمند، که حدود ۳۰ درصد از جمعیت جهان در سال ۲۰۱۷ است، به کل نژاد بشر نفوذ کرده است. و کسب و کارهای آنلاینی که به سختی وارد بخش بازاریابی اینترنتی تلفن همراه می شوند، حتماً دچار اختلال خواهند شد.

دلایل اصلی این رفتار نامطلوب (و عمدتاً غیرعمدی) وب سایت عبارتند از پیکربندی نادرست سرورهای میزبان، پروکسی های وب، مرورگرهای قدیمی یا باگ و نرم افزار آنتی ویروس. محتوای فشرده نشده به کاربرانی که دارای پهنای باند محدود هستند و محتوای وب را در زمان های طولانی بارگذاری صفحه دریافت می کنند، آسیب می رساند. و متقاعد کردن شهروندان بی حوصله دنیای سایبری به خرید محصولات و خدمات آنلاین بیشتر از اجرای استراتژی های تجاری منفعل برای افزایش بازارپسندی است. کسب و کارهای آنلاین با تمرکز بر بهبود عملکرد وب سایت، نتایج فوری را به شکل نرخ تبدیل بالاتر و فروش سرسام آور تجربه می کنند. وب‌سایت‌هایی که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی نشده‌اند، از مشکلات رایجی رنج می‌برند که تجربه کاربر تلفن همراه را مختل می‌کند. ۴۲ درصد از کاربران اینترنت از تلفن همراه استفاده می کنند اما سهولت دسترسی به وب از طریق دستگاه های تلفن همراه استفاده از اینترنت تلفن همراه و فرصت های تجاری را افزایش می دهد.

دسکتاپ و موبایل از نظر جنبه های حاکم بر اجرای بهینه سازی عملکرد وب‌سایت همانند منابع فناوری، فاکتور فرم و رابط کاربری متفاوت هستند. بدون بهینه سازی وب سایت‌ها برای موبایل برای ارائه بهترین عملکرد وب‌سایت در تلفن همراه، چندین شاخص کلیدی عملکرد وب سایت تنزل یافته و تأثیر منفی بر تجربه کاربر تلفن همراه می‌گذارند. کندی زمان بارگذاری هم چنین، نقش مهمی در کاهش رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو دارد. خوشبختانه، ابزارهای تست سرعت زیادی برای کمک به نظارت و بهینه‌سازی صفحات وب شما وجود دارد. ابزار تست سرعت وب‌سایت Dotcom-Monitor، تست زمان بارگذاری مبتنی بر مرورگر را از ۲۱ سرور آزمایشی ارائه می‌دهد. این ابزار به شما امکان می‌دهد هر یک از پنج مرورگر موجود را انتخاب کنید و سرعت اتصال را برای network throttling پیکربندی کنید.

در این مرحله از تست تائید ریسپانسیو بودن سایت، یک سنجش مورد نیاز است تا کلیه‌ی محتوایی که در صفحه نمایش داده می‌شود چک شود. در دنیای رقابتی امروز، موفقیت از آن کسانی است که به نظرات و نیازهای مشتریان گوش می‌دهند. اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده از پلتفرم‌های تست کاربردپذیری دارید با ما به اشتراک بگذارید. این تست به شما امکان می‌دهد از نگاه کاربران به محصول خود نگاه کنید و تجربه‌ای بی‌نقص برای آن‌ها فراهم کنید. Pingdom خدمات پریمیوم مانند uptime monitor، تست سرعت صفحه و همچنین اینسایت تراکنش‌ها و بازدیدکنندگان را ارائه می‌دهد.

First Contentful Paint (FCP) زمان بین درخواست بازدیدکننده و اولین متن، تصویر یا هر عنصر محتوای دیگری که در مرورگر آنها ظاهر می‌شود را اندازه‌گیری می‌کند. در گزارش سایت Dotcom-monitor سرعت سایت در اولین بازدید (First Visit) و بازدیدهای دیگر (Repeat Visit) نشان داده می‌شود. حتی با کلیک بر روی هر منطقه، می‌توان گزارش آن را بطور جداگانه مشاهده کرد. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این ابزار رایگان باید در سایت آن ثبت نام کنید. اما فراموش نکنید که برای استفاده از تمامی این امکانات رایگان، باید در این سایت ثبت نام کرد و عضو شد. چندی پیش جی تی متریکس یک نسخه جدید از این ابزار را ارائه داد که تفاوت‌های فاحشی با نسخه قبلی داشت.

سایت شما ویترین فروشگاه دیجیتال شماست و اگر در دسترس نباشد، کند یا خراب باشد، می‌تواند به برند و اهداف تجاری شما آسیب برساند. با نظارت و استفاده از ابزارهای کاربردی به مشتریان خود کمک کنید تا بهترین تجربه را در سایت شما داشته باشند. این ابزار ۲۰۰ شاخص ارزیابی دارد که با استفاده از آنها می‌توان چندین صفحه را بطور همزمان تست کرد. نکته جالب درباره این ابزار تست سرعت، وجود افزونه‌ای از آن برای کروم است که کار آنالیز صفحات را راحت‌تر می کند. چرا که پس از نصب این افزونه، صفحه‌ی باز شده را می‌توان بلافاصله آنالیز کرد.

تست ریسپانسیو سایت از جمله مراحلی است که هر طراح وب باید در فرآیند طراحی و توسعه سایت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. سایت‌های ریسپانسیو تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهند و همچنین از نظر سئو نیز اهمیت دارند. سایت‌های غیر ریسپانسیو ممکن است باعث از دست رفتن بازدیدکنندگان و کاهش رتبه در موتورهای جستجو شوند. سایت ریسپانسیو باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود، زیرا کاربرانی که از دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی و بدون مشکلات نمایش، به محتوای سایت دسترسی پیدا کنند. کسب و کارهای آنلاین پیشرو از تجربه اثبات شده صنعت، مهارت های توسعه وب فوق‌العاده و یک سرویس میزبانی وب برای توسعه وب سایت هایی با ارقام عملکرد و تجربه کاربری برتر بهره می برند. اما برای کسانی که این نقطه شروع را در جستجوی وب سایت های بهینه سازی شده از دست می دهند.

برای مثال، زمانی که کاربران می‌توانند روی دکمه کلیک کنند، یک منوی کشویی را باز کنند یا یک فیلد متنی را پر کنند. اما چه هاستی مناسب وبسایت شما است؟ در صورت داشتن هر گونه ابهام می‌توانید با کارشناسان ما در سرورپارس همراه باشید. پس اگر جذب بازدید کننده و افزایش درآمد سایت برای شما مهم است، قبل از هر کاری به فکر سرعت سایت باشید. پس کندی یک سایت در بالا آمدن صفحه اول و یا دیگر صفحاتش، باعث خسته شدن کاربر می‌شود. اکثر کاربران در چنین شرایطی قید بازدید از آن سایت را زده و سراغ سایتی مشابه می‌روند. این صفحات شامل تصاویر، المان ها، کدها و دیگر اطلاعاتی هستند که نقش مهمی در سرعت لود و بارگذاری آن صفحه دارند.

این ابزار برای نشون دادن این موضوعه که شما باید مشکل کدوم قسمت از سایت رو حل کنین تا سرعت سایت خوب بشه. کار مفید دیگه‌ای که این ابزار انجام میده اینه که اطلاعاتی مربوط به زمان بارگیری، اندازه صفحه و درخواست‌ها رو هم به شما ارائه میده. هر عنصر در صفحه (مانند تصاویر، فایل های CSS و JavaScript) نیازمند یک درخواست HTTP جداگانه به سرور است. هرچه تعداد این درخواست ها بیشتر باشد، زمان بارگذاری صفحه بیشتر خواهد بود. با ترکیب و کوچک سازی فایل های CSS و JavaScript، استفاده از تکنیک هایی مانند CSS Sprites و پیوند دادن فایل ها، تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که سرعت یک سایت چگونه تعریف شده و چطور می‌توان آن را اندازه گرفت؟ سرعت سایت مفهومی فراتر از یک عدد ثابت است و فاکتورهای متعددی بر آن تاثیر می‌گذارند.

همچنین جزئیات اندازه محتوا و اطلاعاتی در مورد مسائل مهمی که بر عملکرد وب‌سایت تأثیر می‌گذارد ارائه می‌دهد. درصورتی‌که وب‌سایت شما به‌سرعت بارگذاری نشود، باعث می‌شود که در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه پایین‌تری کسب کند. برای استفاده از این ابزار تست سرعت سایت، لازم است که افزونه‌های مخصوص به آن را بر روی مرورگر نصب کرد. با این تفاوت که در WebPage Test می‌توان وضعیت سایت را در موقعیت‌های جغرافیایی و مرورگرهای بیشتر ارزیابی کرد. مجموعه‌ای از تمام این عوامل بطور مشترک با یکدیگر عمل می‌کنند تا کاربر سایت به هدفش برسد.

همچنین با استفاده از CDN ابر آسیاتک، می‌توانید از ترافیک تولید شده توسط سایت خود کسب درآمد کنید. همچنین یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو لازم است. علاوه بر این، یک وب‌سایت کند، بازدیدکنندگان را از ادامه مرور وب‌سایت بازمی‌دارد؛ بنابراین، نظارت بر سرعت صفحه وب شما ضروری است. برای بهبود عملکرد و نقاط ضعف وب‌سایت خود بهتر است که از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید و به کمک این ابزارها به بهینه‌سازی وب‌سایت خود کمک کنید. GTmetrix یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت است که به شما کمک می‌کند عملکرد وبسایت خود را تحلیل و بهینه‌سازی کنید.

برخلاف تصور رایج، بهینه سازی سرعت به طور ایده آل نه فقط پس از ساخت کل سایت بلکه در تمام مراحل توسعه وبسایت اجرا می‌شود. ترفندهای نهایی و افزودنی های بهینه سازی سرعت سایت که پس از توسعه وبسایت‌ها اجرا می شوند، سرعت صفحه را بهبود می‌بخشند و زمان بارگذاری را کاهش می‌دهند تا حداقل به شکاف مرگ برسد. اما حتی در این منطقه عملکرد، نرخ تبدیل به ازای هر ثانیه تأخیر پس از زمان بارگذاری صفحه مورد انتظار ۲ ثانیه ای، ۷ درصد کاهش می یابد. المان های ارتباطی بین قابلیت استفاده وب سایت و وفاداری مشتری به KPI های وب سایت، از جمله سرعت صفحه، زمان بارگذاری و پاسخگویی وب سایت به درخواست های کاربر مرتبط است. یک مدل فرضی از بهینه سازی سرعت وب سایت، این المان ها را با ویژگی هایی مانند اعتماد به سایت، تعامل و مرتبط بودن اطلاعات به عنوان زیرمجموعه ای از قابلیت استفاده وبسایت توسط کاربران نهایی در نظر می گیرد.

پرسونای مخاطب بر اساس ویژگی‌های جمعیتی (سن، جنسیت، موقعیت مکانی، تحصیلات و غیره) تعریف می‌شود. این کار تضمین می‌کند که کاربران تست، بازتاب دقیقی از مخاطبان هدف برند باشند. اگر می‌خواهید بدانید که در چه صفحاتی از سایت ایراد دارید یا اینکه کاربران در چه مرحله‌ای از خرید محصول، سبد خرید را رها می‌کنند، هاتجر را روی سایت نصب کنید. برای استفاده از این ابزار باید گوگل آنالیتیکس را به وب‌سایت خود اضافه کنید. اینها می‌توانند هر چیزی باشند، از فونت‌ها و تصاویر گرفته تا افزونه‌های مختلف و فایل‌های JS که بارگذاری وب‌سایت شما را کند می‌کنند.

امروزه بخش قابل توجهی از ترافیک وب از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها صورت می گیرد. در هنگام تست سرعت، حتما عملکرد نسخه موبایل را نیز بررسی کرده و در صورت لزوم، بهینه سازی های لازم را انجام دهید. این امر به ویژه برای سایت‌هایی که دارای محتوای تعاملی و بصری هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین، سایت‌های ریسپانسیو از نظر سئو نیز مورد توجه قرار می‌گیرند زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی شده‌اند، امتیاز بالاتری می‌دهند. این سرویس کاملاً جدیدی از Google است که به صورت آنلاین سرعت وب سایت شما را بررسی می کند. در این سرویس نه تنها به صورت تصویری آنالیز گوگل را مشاهده می کنید، بلکه راهکارهایی برای افزایش سرعت عملکرد سایت به شما گفته می شود.

اشنایی با بهترین اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ در سال 2021 به همراه ذکر وی... Codeable یک پورتال وب است که بهترین متخصصین وردپرس را دور هم جمع کرده... معرفی یکی دیگر از راه های کسب درآمد آنلاین از طریق sendowl برای تولیدک... در این مقاله، تمام مراحل و کارهایی را که باید برای تدوین استراتژی بازاریابی انجام دهید، بررسی کردیم. بنرهای تبلیغاتی روبیکا یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی در این اپلیکیشن هستند؛ چون در صفحهٔ اصلی و بین بنرهای جذاب...

بهینه سازی سرعت وب سایت یک فرآیند مداوم و در حال تحول و فراتر از اشتراک در بهترین خدمات میزبانی وب در جهان است. مشتریان از وب سایت هایی با پاسخ سریع و زمان بارگذاری بسیار کم صفحه قدردانی می کنند. ۶۰ درصد از کاربران از دستگاه های تلفن همراه منحصراً برای تصمیم گیری سریع خرید استفاده می کنند. دستگاه های تلفن همراه و رایانه های رومیزی یا لپ تاپ ها به یک اندازه به عنوان منبع رسانه ای اطلاعات مهم در نظر گرفته می شوند. بنابراین تجربه کاربر از نظر عملکرد وب سایت و پاسخگویی، به عامل نهایی تأثیرگذار بر نرخ تبدیل در بازارهای آنلاین تبدیل می شود. کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیز در مورد راحتی مشتری و دستیابی به مشتریان بالقوه کارآمد با اطلاعات، محصولات و خدمات مناسب در زمان مناسب است.

بالای صفحه Lighthouse extension دارای امتیازات عددی برای پارامترهای مختلف سئو صفحه سایت است. در حالی که Lighthouse در حال ایجاد گزارش است، در صفحه جدید یک حالت انتظار نمایش داده می شود. افزونه لایت هاوس یک برگه جدید ایجاد کرده و گزارش کامل Lighthouse را به شما نمایش می‌دهد. از انجام تست‌های همزمان بر روی یک عنصر جلوگیری کنید تا نتایج دقیق‌تری بدست آید. همچنین، باید تعداد کافی از بازدیدکنندگان در تست شرکت کنند تا نتایج آماری معنادار باشند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری