خطاهای سئو گام به گام
سئو چیست؟ آموزش کامل SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو
ضمن اینکه تعدادی از محصولات ما همیشه اهمیت بالایی دارند و دوست داریم روی آنها در گوگل رتبه مناسب داشته باشیم. ضمن اینکه در فوتر سایت میتوانید به صفحات مهم سایتتان با کلمه کلیدی دوم یک صفحه مهم نیز لینک بدهید تا محور موضوعی یک صفحه را بیشتر برای گوگل واضح کنید. روشها و منابعی که ذکر کردیم، برای یادگیری سئو و آشنایی اولیه مهم هستند، اما مکمل آنها مشاهده ویدئوهای تخصصی است که تاثیر زیادی در این امر دارد. حال که با روشهای یادگیری سئو آشنا شدید، برای دستیابی به موفقیت بیشتر در این زمینه، پیشنهاد ما به شما شرکت در دورههای تخصصی آموزش سئو است. شرکت در این دورهها تکنیکهای زیادی را به شما آموزش میدهد و دانش عملی شما را افزایش میدهد.
در بعضی از شبکههای اجتماعی میتوانید بکلینک مستقیم بسازید و در بعضی دیگر به صورت غیر مستقیم بکلینک بسازید. لینکبیلدینگ با شبکههای اجتماعی بدیهیترین و راحتترین کاری است که میتوانید برای لینکبیلدینگ انجام دهید. با استفاده از سرچ گوگل میتوانید هر کدام از موارد بالا را پیدا کنید. مثلا در مورد کیساستادی مثالی که زدم کم کردن ۳ کیلو وزن در طول ا ماه بود. نویسندگان حرفهای هنگامی که یک موضوعی را میخواهند توضیح دهند برای پر اهمیت جلوه دادن محتوایشان؛ احتیاج به آمارهای دقیقی دارند تا به آن استناد کنند.
در حالی که کیورد استافینگ ممکن است موجب جذب ترافیک به سایت شود، این ترافیک غالباً بیکیفیت است و ممکن است به هیچوجه منجر به تبدیلها یا تعاملهای مفید نشود. در نتیجه، استفاده از این روش نهتنها در بلندمدت نتایج منفی به همراه خواهد داشت، بلکه بهشدت بر اعتبار سایت و توانایی آن در جذب و حفظ ترافیک ارگانیک تأثیر میگذارد. آموزش سئو فرآیند یادگیری و آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. این حوزه شامل درک نحوه کار موتورهای جستجو، شناسایی مخاطبان هدف و کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوای وب سایت و بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو است. این آموزش را میتوان از طریق دورههای آنلاین، کارگاهها، سمینارها یا به صورت خودآموز با استفاده از منابعی مانند وبلاگها، فیلمهای آموزشی و کتابهای الکترونیکی دریافت کرد. در سئو مارکتینگ، تمرکز بر روی بهبود عوامل مختلفی از جمله کلمات کلیدی، محتوای سایت، ساختار لینکها، سرعت بارگذاری صفحات و تجربه کاربری قرار دارد.
با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ میکنند، سایت شما در سایتهای اولیه نمایش داده میشود و احتمال این که آنها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. از طرفی محتوای تکراری موتورهای جستجو را گیج کرده و آنها را مجبور به انتخاب یکی از صفحات مشابه میکنند. بنابراین این احتمال وجود دارد که صفحه اصلی برای ایندکسشدن و قرارگیری در نتایج جستجو انتخاب نشود. بهعبارت دیگر اگر گوگل متوجه چنین رفتاری شود، سایت شما را جریمه یا به اصطلاح پنالتی خواهد کرد و رتبه آن در نتایج جستجو افت میکند. اقدام به خرید بک لینک ممکن است میانبری برای افزایش رتبه سایت شما بهنظر برسد، اما قبل از تصمیم به انجام آن باید از معایبش مطلع شوید که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.
سئو همیشه در حال پیشرفت است، الگوریتم ها همیشه به روز می شوند و روندهای جدید همیشه در حال ظهور هستند. برای مثال، Google اخیراً یک E برای تجربه را به دستورالعملهای موجود EEAT اضافه کرده است تا اطمینان حاصل کند که محتوا مفید، مرتبط است و توسط شخصی با تجربه در موضوع مورد نظر ایجاد شده است. برای ایجاد نقشه سایت میتوانید از افزونه وردپرس AIOSEO استفاده کنید. بهسادگی از داشبورد وردپرس خود به سئو All in One SEO » Sitemaps بروید و به برگه نقشه سایت عمومی بروید. شاید بفکر این باشید که می توان با ثبت دامنه ای که مشابه با نام دامنه سایت های معتبر است ، می توانید کاربرها را فریب دهید.
ضمن اینکه ابزارهای قدرتمندی مثل UX BUILDER و المنتور هم وجود دارند و با استفاده از این ابزارها میتوان صفحات بسیار زیبایی ساخت. بنابراین اینجا تکرار مکررات نمیکنم و فقط نکاتی را مطرح میکنم که مربوط به نوشتن مقاله یا صفحه محصول در وردپرس است. وقتی با معیارهای بالا؛ قالب مناسب و بهینه را انتخاب کردید؛ وارد مرحله بعد شوید. البته با افزونه رنک مث هم میتوانید کار کنید اما من یواست را ترجیح میدهم. چنانچه دروس بالا را به دقت مطالعه کرده باشید؛ در وردپرس فقط کافی است نکات را پیادهسازی کنید. در این نوع از محتواها؛ یک صفحه درست میکنیم و آمارهایی که در هیچ جای دیگری وجود نداشته باشد؛ کاملا واضح باشد و توسط خودمان جمعآوری شده باشد ارائه میکنیم.
شاید فکر کنید این روشها تئوری هستند اما من تقریبا از تمام این روشها درآمد کسب کردهام. کپیرایت © کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. از معتبر بودن Hreflang Attribute صفحه مطمئن شده و کد مربوط به تلفن را همواره قبل از کد زبان قرار دهید.
شناخت انواع سئو، الگوریتمها، اسکیما، ابزارها و نرم افزارهای گوگل در رسیدن شما به یک سئو خوب موثر است. همانطور که میدانید فایل robot.txt دستورات برنامهنویسی را در خود دارد که در هاست سایت شما آپلود میشود. کاربرد این فایل، ارتباط با رباتهای موتور جستجو است و تلاش میکند تا شما بتوانید نسبت به رفتار کراولهای گوگل یک کنترل نسبی داشته باشید. با استفاده از robot.txt میتوانید از خزندههای گوگل بخواهید تا برخی از صفحات وبسایت شما ایندکس نکند. موتورهای جستجو از برنامههایی به نام عنکبوت، ربات یا خزنده برای مشاهده و بررسی صفحات وبسایتها در اینترنت استفاده میکنند. Keyword Stuffing به معنی استفاده افراطی و غیرطبیعی از کلمات کلیدی در متن است که معمولاً با هدف بهبود رتبه در نتایج جستجو انجام میشود.
در این صورت ارتباط شما با کلمه کلیدی مورداستفاده در محتوای شما بیشتر میشود. بهینه سازی تصاویر، فرآیندی است که به منظور کاهش حجم و افزایش کیفیت تصاویر وبسایت انجام میشود. این کار به افزایش سرعت بارگذاری صفحه، بهبود تجربه کاربری و سئو (بهینهسازی موتور جستجو) سایت شما کمک میکند. سئو خارجی (Off-Page SEO) به مجموعهای از اقداماتی گفته میشود که برای بهینهسازی صفحات وب در خارج از سایت انجام میشود تا رتبه آن سایت در موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، افزایش یابد. در حالی که سئو داخلی بر محتوا و ساختار داخلی صفحات سایت تمرکز دارد، سئو خارجی به عوامل خارجی که بر رتبهبندی سایت در نتایج جستجو تأثیر میگذارند، میپردازد.
از آنجا که مقالات سایتهای محتوا محور؛ معمولا برای کلمات کلیدی لانگتیل درست می شوند بهینهسازی آنها آسانتر است. کافی است سئو On-page که در بخش تولید محتوا توضیح دادم را رعایت کنید. صفحه اصلی سایت؛ پرقدرتترین صفحه سایت است و این موضوع خیلیها را به اشتباه میاندازد و فکر میکنند هر کلمه کلیدی که در صفحه اصلی هدفگذاری کنند؛ به سرعت رتبه میگیرد. شاید تنها مشکل طراحی رسپانسیو این است که سرعت را کمی در نمایش موبایل کاهش میدهد که با روشهایی که در همین فصل و در مورد افزایش سرعت سایت گفتم قابل بهبود است. سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبهبندی است و جزو سیگنالهای تجربه کاربری است.
با استفاده از Google Adwords می توانید کلمات کلیدی ارزشمند و پر استفاده را در رابطه با موضوع مورد نظر خود پیدا کنید. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جو است. در واقع سئو یک نوع مهندسی معکوس است که در آن تمرکز بر این است که نحوه عملکرد موتورهای جست و جو (مانند گوگل) درک شود تا بتوان در صفحه اول نتایج سرچ (SERP) جایگاه بهتری داشت. ابتدا تعیین کنید که وبسایت شما با چه سرعتی برای کاربران بارگذاری میشود. اگر در حال حاضر از MonsterInsights، بهترین راهحل تحلیلی برای وردپرس استفاده میکنید، میتوانید مستقیماً از قسمت مدیریت وردپرس خود به گزارش سرعت سایت دسترسی داشته باشید.
ابزارهایی مانند Yoast SEO، SEMrush، Ahrefs، Screaming Frog و Google Search Console میتوانند در شناسایی و رفع مشکلات کیورد استافینگ مفید باشند و به بهبود سئو سایت شما کمک کنند. بهینهسازی وبسایت وردپرس برای موتورهای جستجو برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش مخاطبان مهم است. بااینحال، بسیاری از صاحبان مشاغل نمیدانند که آیا استراتژی سئو فنی آنها کار میکند یا خیر. این فرایندی است برای یافتن اینکه آیا وبسایت شما بهدرستی بهینه شده است تا رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند یا خیر. بااینحال الگوریتمهای موجود در موتورهای جستوجو امکان بهینهسازی وبسایت را بر اساس اصل سئو به وجود میآورند.
ساختارسازی سایت یکی از مهمترین مباحث تاثیرگذار در رتبهبندی سایت است و ما جزو اولین سایتها در ایران بودیم که به صورت حرفهای به مبحث ساختارسازی سایت در سئو پرداختیم. مثلا اگر با جستجوی کیورد “خرید لپتاپ” فقط صفحات دستهبندی محصولات را مشاهده کنید متوجه میشوید؛ فردی که این کلمه را جستجو کرده است به دنبال مشاهده لیستی از لپتاپها برای خرید است. کافی است وارد بخش دریافت گوگل ساجست شوید و روی دکمه کلیک کنید تا برای هزاران کلمه کلیدی شما؛ هزاران گوگل ساجست نیز دریافت شود. گام دوم ما منفجر کردن کلمات کلیدی با امکان “گوگل ساجست گروهی” ابزار کبوتر است. معمولا متخصصین سئو خوشهسازی کلمات کلیدی را با فایل اکسل انجام میدهند.
تصور کنید محتوای بینظیری دارید اما سایت شما بسیار کند است یا مشکلات فنی زیادی دارد. در این صورت موتورهای جستجو نمیتوانند به خوبی محتوای شما را ارزیابی کنند و در نتیجه، رتبه سایتتان در نتایج جستجو کاهش پیدا میکند. توصیه میشود حداقل یک یا دو بار در سال بررسی جامع سئو انجام شود. بااینحال، انجام بررسیهای کوچکتر بهصورت فصلی یا هر زمان که تغییرات قابلتوجهی در وبسایت خود ایجاد میکنید، مانند افزودن محتوای جدید، تغییر تمها، یا تغییر ساختار سایت نیز مفید است. بررسی منظم به شما کمک میکند تا با بهترین شیوههای سئو و تغییرات الگوریتم بهروز بمانید و اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما در رتبهبندیهای جستجو رقابتی باقی میماند. گوگل سرعت بارگذاری وبسایت شما را بهعنوان یک فاکتور رتبهبندی در نظر میگیرد.
با استفاده از این ابزار، میتوانید متوجه شوید که کدام صفحات سایت شما به دلیل استفاده نادرست از کلمات کلیدی ممکن است با مشکلات رتبهبندی مواجه شوند. برای اینکه لینکسازی به رشد وبسایت شما کمک کند باید به دنبال لینکهایی با کیفیت و مرتبط باشید. لینکهایی که از سایتهای معتبر و مرتبط با موضوع وبسایت شما باشند به گوگل نشان میدهند که محتوای شما ارزشمند است و شایسته نمایش در نتایج برتر جستجو است. سئوکاران حرفهای برای بهینهسازی وبسایتها و اندازهگیری عملکرد آنها از طیف وسیعی از ابزارها بهره میبرند. اما دو ابزار اساسی که هیچ سئوکاری نمیتواند بدون آنها به کار خود ادامه دهد Google Analytics و Google Search Console هستند.
گام اول این است که خروجیهای اکسلی که از کیوردپلنر و ابزارهای دیگر گرفتیم را وارد ابزار سئو کبوتر کنیم. مثلا اینکه شما زحمت زیادی بکشید و روی کلیدواژه “گلدان” در گوگل رتبه بگیرید؛ ارزش زیادی ندارد؛ مادامی که نرخ تبدیل مناسبی از این کیورد داشته باشید. نرخ تبدیل در سئو؛ درصدی از افرادی است که از طریق سئو وارد وبسایت شدهاند و تبدیل به خریدار یا عضو سایت شدهاند. هر چقدر یک صفحه این ۳ عامل را بهتر پاس کند، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه اول گوگل دارد. در ادامه آموزش؛ به صورت کامل نحوه برتری در این ۳ عامل را متوجه خواهید شد.
به زبان ساده سئو به شما کمک میکند تا وبسایتتان را به گونهای تنظیم کنید که موتورهای جستجو مانند گوگل آن را بهتر بشناسند و در نتایج جستجو مرتبط تر نمایش دهند. هرچه رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد احتمال اینکه کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه کنند بیشتر خواهد بود. این یعنی افزایش فروش، افزایش درآمد و موفقیت بیشتر برای کسبوکار شما است. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیتهایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام میگیرد. یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد. موتورهای جستجو بک لینکها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر میگیرند.
تمرینها و تکالیف عملی به شرکتکنندگان ارائه میشود که باید آنها را تکمیل کنند تا درک خود را از مفاهیم آموزش داده شده، نشان دهند. این آموزش همچنین ممکن است شامل بحثهای گروهی، مطالعات موردی و جلسات حل مسئله باشد. اما چطور با هدف جستجو مطابقت پیدا کنیم؟ برای این کار کلمه کلیدی خود را در Keywords Explorer وارد کنید و به SERP Overview اسکرول کنید. این ویژگی محتملترین هدف جستجو را برای کلمات کلیدی مورد نظر شما نشان میدهد. هنگامی که کلمه کلیدی مناسب خود را پیدا کردید، نوبت به استفاده از این کلمات میرسد. یکی از سادهترین فرمولها ولی در عین حال درستترین و کارآمدترین فرمولها در خصوص چگالی کلمات کلیدی در متن این است که ۱ درصد از متن خود را کلمات کلیدی و یا مترادفهای آن تشکیل دهند.
بنابراین در فایل robots.txt باید دقت کنید با توجه به صفحات سایتتان، صفحات یا دایرکتوریهای مهم سایتتان را مسدود نکرده باشید. برای شناسایی و پی بردن به این مشکل در سایت خود کافیست آدرس url سایتتان را به همراه عبارت «example.com/robots.txt» وارد کنید. ریدایرکت ناخواسته به این شکل است که کاربران را از یک URL که به دنبالش هستند، خارج و به یک URLدیگر که اصلا دنبال آن نیستند، وارد میکند. این مشکل هم ممکن است برای صفحات با خطای ۴۰۴ رخ بدهد و هم برای صفحاتی مثل صفحه ورود یا لاگین که به طور ناخواسته ریدایرکت میشوند. در این فرایند ممکن است مشکلات مختلفی در نوشتن یا درج داده های ساختاریافته پیش بیاید. درنتیجه شما این اطلاعات اضافی را در SERP گوگل نمیبینید یا با ارورهایی روبرو میشوید.
با آموزش و یادگیری استفاده از ابزارهای سئو، سئوکاران می توانند به طور موثرتری وب سایت ها را بهینه سازی کرده و رتبه آنها را در نتایج جستجو ارتقا دهند. اگر شما یک سئوکار هستید، استفاده از ابزارهای سئو می تواند به شما در ارتقای سطح کارتان و دستیابی به نتایج بهتر کمک کند. در همین هنگام، الگوریتمهای موتورهای جستجو وارد عمل شدند تا کاربران را از دست هزاران سایت اسپم نجات دهند. از میان دهها الگوریتمی که گوگل وضع کرد، معروفترین و کارآمدترین آنها، الگوریتمهای پاندا، پنگوئن و مرغ مگسخوار بود. همچنین گوگل با این الگوریتمها توانست تا سایتهای اسپم را شناسایی کند و آنها را در نتایج پایینتر نشان دهد. متاسفانه سبز شدن چراغ یواست یا رنک مث بهمعنای سئو کامل محتوا نیست.
به طور مشابه، توضیحات متا متن کوتاهی هستند که در زیر عنوان پست و URL در نتایج صفحه موتور جستجو ظاهر میشوند. آنها به توصیف مقاله شما برای موتورهای جستجو و کاربران کمک میکنند. با استفاده از AIOSEO میتوانید متاتگها را به هر پست وبلاگ یا صفحه فرود اضافه کنید. بهسادگی به سمت جعبه متا “AIOSEO Settings” در ویرایشگر وردپرس خود بروید و عنوان و توضیحات خود را اضافه کنید. پس از برنامه ریزی سلسله مراتب سایت، میتوانید URLها را برای بهینه سازی سئو بهینه کنید. هم موتورهای جستجو و هم کاربران URLهای ساده و حاوی کلمات کلیدی آشنا را ترجیح میدهند.
این مورد توسط ربات های موتورهای جستجو تشخیص داده و جریمه می شود. آسیب رساندن به سایت های رقبا با انجام اقداماتی مانند بک لینک دهی اسپم به این سایت ها و… توسط برخی از افراد انجام می شود اما باید گفت که در نهایت هیچ سودی از این کار نخواهند برد. روش جایگزین این کار ، یافتن بک لینک های سایت های رقیب و گرفتن لینک از همان سایت ها می باشد. قراردادن لینک سایت های دیگر به تعداد زیاد در فوتر سایت نه تنها ارزشی برای سایتی که به آن لینک داده اید نخواهد داشت، بلکه سبب کاهش رتبه سایت خواهد شد. با استفاده از ابزار Google PageSpeed insights می توانید نه تنها سرعت سایت را بررسی کرده بلکه مواردی که منجر به کندی سرعت می شوند را نیز شناسایی کنید. از قراردادن محتوایی که بدنبال ردگیری کاربر و یا انجام فعالیت های مخرب بر روی اطلاعات کاربر باشد خودداری کنید.
وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است. این مواردی که به آنها اشاره کردیم، تنها تعداد محدودی از اخطارها و خطاهای رایج سئو هستند. شما باید همواره به دنبال شناسایی و رفع اخطارهای سئو سایت خود باشید. با اشتباه از این گامهای اشتباه، رتبه سایت خود را بهبود بخشید، ترافیک سایت خود را افزایش دهید و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران فراهم کنید. با توجه به این عوامل، معمولاً مشاهده نتایج ملموس از تلاشهای سئو ممکن است بین ۳ تا ۶ ماه طول بکشد.
منابع آموزشی زیادی برای خواندن و تماشا وجود دارد که به شما در ایجاد دانش خود در مورد سئو کمک می کند. یادگیری سئو به تنهایی امکان پذیر است، اما کمی زمان می برد زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. خوشبختانه، اطلاعات بسیار مفیدی برای حمایت از شما در فرآیند یادگیری وجود دارد. با جستجوی علامت قفل در نوار جستجوی مرورگر خود، میتوانید بررسی کنید که آیا سایت شما ایمن است یا خیر. از ثبت نقشه های جعلی برای سایت و کسب و کار خود در گوگل مپ خودداری کنید. به عبارت دیگر مالک دامنه توسط گوگل مورد بررسی قرار می گیرد و نباید دامنه ای که خریداری می کنید به نام فردی باشد که قبلاً دامنه های آن توسط گوگل دچار جریمه شده است.
متا دیسکریپشن یا توضیحات متا، توضیحات کوتاه و چند خطی (نهایت ۱۶۰ کاراکتر) است که برای ارائه چکیدهای از موضوع و مطالب محتوا مینویسیم. این توضیحات به شکل اسنیپت کوتاه در صفحه نتایج SERP و زیر لینک سایت شما به نمایش درمیآیند. من با این دو لینک داخلی به کاربر کمک میکنم تا خیلی سریع و با رجوع به محتوای این لینکها بتواند به درک درستی از این موضوعات برسد. بهخصوص اگر این مفاهیم را به درستی درک نکرده باشد یا با آنها آشنا نباشد. ساختار قوی و درست url به این معنی است که متناسب با موضوع و محتوای سایت و مطابق با استاندارهای سئو تکنیکال باشند. شناسایی خطاهای کرال به صورت دستی یا مستقیم وقتگیر و دشوار است.
الگوریتم موبایل فرست ایندکس در ظاهر به نظر ساده است اما پشت آن یکی از مهمترین تغییرات در الگوریتمهای جستجوی گوگل نهفته است. اگر وبسایت شما رتبهی خوبی دارد، باید برای نگهداشتن کاربر در سایت خود تلاش کنید. در واقع باید بتوانید کاری کنید که کاربران را به مشتری تبدیل کنید. اگر میزان ایمپرشن سایت با میزان کلیکها مطابقت ندارد، مشکل از عنوان و توضیحات متای صفحه شما است. بنابراین تلاش کنید برای صفحات وبسایت خود از عناوین و توضیحات جذاب استفاده کنید. Https به عنوان حفاظ ارتباط بین وبسایت و مرورگر کاربر امنیت برقرار میکند.
به طور معمول، تگ عنوان و توضیحات متا در نتایج جستجو ظاهر میشوند، اگرچه ممکن است گوگل گاهی اوقات متن را بر اساس عوامل مختلف، مانند عبارت جستجوی کاربر، تغییر دهد. اگر به دلیل تغییر URL یک پست موجود، حذف محتوا یا انتقال سایت خود به دامنه جدید، لینکهای معیوبی شدهای دارید، میتوانید این مشکلات را با تنظیم ۳۰۱ تغییر مسیر حل کنید. این افزونه به طور خودکار سایت وردپرس شما را برای یافتن لینکهای معیوب در پستها، صفحات و انواع پستهای سفارشی اسکن میکند. هنگامی که لینکهای معیوب را تشخیص میدهد، میتوانید بهراحتی URL را ویرایش کنید یا تنها با چند کلیک لینک را حذف کنید. پیوندهای معیوب را پیدا کنید و URL ها را با Broken Link Checker توسط AIOSEO ویرایش کنید.
با استفاده از این کد؛ تمام صفحات سایتتان به نسخه https خودشان هدایت میشوند. فایل htaccess یک فایل مدیریتی است که برای سایتهای وردپرسی و سایر سایتهایی که روی سرور apache کار میکنند (مثلا سایتهایی که با php برنامهنویسی شدهاند) قابل دسترس است. برای اینکه در سایتتان صفحات تکراری بوجود نیاید باید تمام آدرسهای سایتتان را از آدرس بدون https به حالت https ریدایرکت ۳۰۱ کنید. در این حالت بهترین روش استفاده از ابزارهای آنلاین ساخت اسکیما است. سایتتان کوچک است و نمیخواهید خیلی آن را توسعه دهید و شاید سالی ۱۰ صفحه به صفحاتتان اضافه میشود.
پس از اینکه رباتهای موتور جستجو محتوای شما را کرال کردند آن را در پایگاه داده خود ذخیره میکنند تا در هنگام جستجو کاربران بتوانند نتایج مرتبط را نمایش دهند. وردپرس یک گزینه داخلی برای جلوگیری از خزیدن موتورهای جستجو در وبسایت شما دارد. اگر آن گزینه را فعال کرده باشید، گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری سایت شما را در نتایج جستجو فهرست نمیکند. AIOSEO وبسایت شما را در پارامترهای مختلف و سیگنالهای رتبهبندی بررسی میکند. سپس مسائل مهمی را در سایت شما برجسته میکند که میتواند به سئو سایت شما آسیب برساند، مانند تصاویری که ویژگیهای alt را ندارند، عنوان سئو را تنظیم نمیکنند و موارد دیگر.
بنابراین شما هم باید یکی از دستهبندیهایتان را برای کیورد خرید لپ تاپ بهینه کنید. شما تا اینجا صدها ساعت جلو افتادید اما هنوز کارهای دیگری نیز نیاز است انجام دهید. به همین علت تصمیم گرفتم یک ابزار برای این کار طراحی کنم تا این کار را سادهتر کند. اگر نکاتی که تا اینجا مطرح شد را به درستی متوجه نشدید لطفا وارد فصل ۱ شوید و فصل اول را مطالعه بفرمایید. گوگل الگوریتمهای بسیار زیادی دارد و این الگوریتمها آپدیت و بروزرسانی میشوند.
اصول و قواعد بنیادی که به آن خواهیم پرداخت برای فروشگاه های شاپیفای، ووکامرس، مدیوم، بلاگر و سایت های سلف – هاست نیز کار می کند. علاوه بر این ها، حتی برای بهبود سئو یوتیوب نیز می توانید از این راهنما استفاده کنید. با در نظر گرفتن وسعت و عمق اینترنت، انجام برخی از عملکردهای ضروری سئو با دست یک کابوس است – اینجاست که ابزارهای سئو برای صرفه جویی در روز به کار می آیند. آنها در وقت و انرژی من صرفه جویی کردند و به سرعت نتایجی را که به دنبالش بودم برایم به ارمغان آوردند. برای شناسایی لینکهای معیوب توصیه میکنیم از افزونه Broken Link Checker توسط AIOSEO استفاده کنید. این ابزار ضروری تضمین میکند که تمام پیوندهای داخلی و خارجی شما بهدرستی کار میکنند.
برای جلوگیری از بروز چنین خطاهایی از ابزارهای تخصصی اسکیما مثل فول اسکیما ریچ اسنیپت Full Schema Rich Sippet برای ریتینگ و FAQ استفاده کنید. اما اگر به این فایل به طور رایگان دسترسی ندارید باید آن را خریداری و نصب کنید و سپس آن را در بخش دایرکت ادمین سایت خود فعال کنید. بیایید با هم این مشکلات را بشناسیم و با راه حل های آنها آشنا شویم. در خصوص الگوریتمها میتوان اینجور بیان کرد آنها مثل قوانین جامعه هستند و اگر شما در مرتکب جرم و خطایی شوید، مجازات خواهید شد. در خصوص الگوریتمهای گوگل نیز در صورت ارتکاب خطا و یا جرم شما مجازات خواهید شد که به اصطلاح شما پنالتی خواهید شد. برای اینکه به پنالتی دچار نشوید، باید تا قوانین مربوط به هر الگوریتم را بدانید که ما در پابلیکا در جلسات آینده به شما آموزش خواهیم داد.
مثلا الگوریتمهای پنگوئن و پاندای گوگل بهترتیب لینکهای اسپم و کیفیت محتوا را هدف قرار میدهند. اگر موتورهای جستجو تشخیص دهند که برای تغییر تعداد بازدیدکنندگان سایت خود از ترافیک فیک استفاده میکنید، ممکن است شما را جریمه کنند. در نتیجه رتبه سایت شما کاهش یابد یا حتی از نتایج موتور جستجو حذف شود. استفاده از بک لینکهای بیربط یا اسپم به اعتبار سایت شما نزد کاربران و موتورهای جستجو لطمه میزند و شهرت شما در پیش مشتریان بالقوه از بین میرود. زمان خرید بک لینک باید ریسک لینکهای با کیفیت پایین و اسپم را نیز بپذیرید. این لینکها روی رتبه سایت شما اثر منفی میگذارند و بخش اعظمی از ترافیک طبیعی سایت خود را از دست میدهید.
حتی اگر یک استراتژی محتوای خوب هم داشته باشید، اشتباهات رایج سئو مانند تگ عنوان طولانی یا URL بهینهنشده میتواند مانع از رسیدن محتوای شما به رتبههای برتر در SERP شود. در ادامه این مطلب از بلاگ آرنا ویژن به انواع اشتباهات سئو و راهحل رفع آنها اشاره میکنیم. یکی از دغدغههایی که همواره در بحث سئو خارجی مطرح میشود، موضوع پنالتی است. اگر شما اقداماتی خلاف الگوریتمهای گوگل انجام دهید و آنها متوجه شوند، سایت شما را مجازات میکنند که در اصطلاح میگویند اقدام شما پنالتی شده است. در واقع این دغدغه زمانی شکل گرفت که پیش از این از سئو خارجی بسیار سوء استفاده میکردند تا رتبه سایت خیلی سریع بهبود پیدا کند. این سوء استفاده به قدری بود که موتورهای جستجو به خصوص گوگل تصمیم گرفت که تمرکز خود را در بحث سئو خارجی از بک لینکها کمتر کند و بیشتر به نحوه ایجاد و اعتبار بک لینکها توجه کند.
عکسها اگر از نظر حجم بهینه نباشند، سرعت سایت را کاهش میدهند که نتیجه آن افزایش نرخ پرش، افت رتبه سایت و تجربه کاربری ضعیف است. همچنین باید برای تصاویر از تگ آلت صحیح استفاده کنید تا موتورهای جستجو محتوای آنها را تشخیص دهند. سئو رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو، مانند گوگل، بهبود میبخشد که نتیجه آن ترافیک طبیعی بیشتر، کلیک بیشتر و افزایش نرخ تبدیل و مشتریان است. اما ارتکاب اشتباه در بهینهسازی سایت روی رتبه سایت شما و قرارگیری لینک صفحات آن در معرض دید کاربران در نتایج جستجو اثر منفی میگذارد و هزینه و وقت شما را هدر میدهد. بههمین دلیل در این مقاله 15 اشتباه رایج در سئو را معرفی میکنیم و میگوییم چه تبعاتی برای سایت شما خواهند داشت، همراهمان بمانید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/